عایق الاستومری چه جایگاهی در جهان امروزی دارد؟
عایق الاستومری چه جایگاهی در جهان امروزی دارد؟

جایگاه عایق الاستومری

استفاده از عایق الاستومری کلید طلایی برای رسیدن به راندمان بالای انرژی

یکی از ویژگی های اصلی برای هر عایقی رسانایی حرارتی آن است اما زمانی که قصد انتخاب یک عایق را دارید نباید فقط به این ویژگی توجه داشته باشید.

بلکه باید به ویژگی هایی نظیر برخورداری از استانداردهای آتش سوزی، دوام و طول عمر مناسب، نصب راحت و … نیز توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

یکی از مواردی که باید در انتخاب عایق در نظر بگیرید مقاومت در برابر رطوبت است.

در عایق هایی که این ویژگی را ندارند باید دقت کنید که رطوبت به آن ها نفوذ نکند زیرا باعث خوردگی در زیر عایق می شود اما اگر عایق الاستومری را انتخاب کنید دیگر به این مراقبت نیازی نیست چون عایق الاستومری در برابر رطوبت از مقاومت زیادی برخوردار است.

یکی دیگر از ویژگی های یک عایق خوب که اتفاقا عایق الاستومری دارای آن است خاصیت ضد صدا یا ضد نویز می باشد که باعث جذب صداهای مزاحم به خود می شود.

عایق الاستومری چه جایگاهی در جهان امروزی دارد؟

توسعه تکنولوژی عایق

عایق یکی از موضوعاتی است که قدمت بسیاری در تاریخ بشریت دارد. انسان های اولیه برای محافظت از خود در برابر سرما از پشم حیوانات به عنوان لباس استفاده می کردند تا گرم بمانند.

همین موضوع یعنی انسان های از هزاران سال قبل از قانون رسانایی حرارتی پایین لایه های هوای ساکن استفاده می کرده اند.

مثلا خانه هایی که از نی ساخته می شده یک عایق حرارتی بسیار مناسب بوده است. در زمان های قدیم نیز فضای بین دو دیوار را باعلف های خشک پر می کردند تا عایق حرارتی درست کنند.

امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث تولید عایق الاستومری شده است و دیگر از روش های قدیمی استفاده نمی شود.

یکی از عامل های بسیار مهم و تاثیرگذار در پیشرفت عایق ها توسعه تکنیک های تبریدی بود که در نهایت منجر به ساخته شدن اولین مخازن سرد در اوایل قرن بیستم شد.

این مخزن ها را با تخته چوب پنبه عایق می کردند همین مسئله باعث انگیزه در توسعه دادن عایق ها و در نهایت ساخت عایق الاستومری شد.

جایگاه عایق الاستومری

عایق یک تکنولوژی کلیدی است

یکی از راه های ارزان و بسیار تاثیر گذار برای جلوگیری و یا کاهش انتشار گاز co2 استفاده از عایق است.

عایق ها به دلیل ذخیره سازی انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن برای کاهش انتشار گاز co2 بسیار مناسب هستند.

عایق های حرارتی مخصوصا عایق الاستومری چون باعث کاهش اتلاف انرژی و در نتیجه کاهش انرژی مورد نیاز برای گرمایش یا سرمایش می شوند جزو تکنولوژی های کلیدی برای بهره وری انرژی به حساب می آیند.

هر جایی که انرژی تولید، حمل و یا ذخیره سازی شود با عایق های مناسبی مثل عایق الاستومری پوشانده یا همان عایق کاری ود در غیر این صورت بخش زیادی از منابع انرژی از بین خواهد رفت.

عایق الاستومری حرارتی یکی از مقرون به صرفه ترین و با ارزش ترین عایق هایی است که باعث بهره وری انرژی و حفظ سرمایه در این موضوع می شود. درباره شرکت پافلکس بیشتر بدانید.

هیچ کار دیگری در زمینه ی حفاظت از محیط زیست چنین توانایی در بازگشت سرمایه را ندارد.

عایق الاستومری فقط ۱% از هزینه های تجهیزات مکانیکی را شامل می شود اما کارایی، دوام و بازدهی آن در همه صنایع از جمله ساختمان سازی فوق العاده است.

جایگاه عایق الاستومری

معمولا افرادی که در صنعت فعالیت می کنند توجه زیادی به صرفه اقتصادی عایق کاری نمی کنند اما طبق تحقیقات استفاده از عایق الاستومری باعث ۴۵% صرفه جویی در انرژی و در نهایت هزینه ها می شود.

به همین خاطر است که سرمایه ی مصرف شده در راه عایق کاری بعد از چند ماه به جیبتان برمی گردد.

بخش های صنعتی بر خلاف بخش های ساختمانی و حمل و نقل هنوز هم هیچ آیین نامه ای برای استفاده از عایق کاری و صرفه جویی در انرژی ندارند.