سيستم گرمايش كفي سوپرپايپ
سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ

سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ

آیاگرمای مطبوع و دلپذیر تابش خورشید در یک روز سرد زمستانی را، در حالی که دست و پایتان در معرض سرما قرار گرفته ، و سرما در وجودتان نفوذ کرده است، تجربه کرده‌اید؟ انرژی گرمایی خورشید به صورت تابشی می‌تابد و انسان را گرم می‌کند.و آیا تجربه کرده‌اید که در فصل سرد، وارد ساختمانی بشوید که سیستم‌های گرمایشی آن فعال است، در حالی که نیاز دارید پای شما که سردترین نقطه‌ی بدن است در معرض گرمای مطبوع قرار بگیرد، اما کف ساختمان سرد است؟ در این شرایط مدتی طول می‌کشد تا پایتان گرم شود. چون در روش‌های گرمایشی متداول، گرمای تولید شده ابتدا به سمت بالا حرکت می‌کند، به طوری که تا ۷۰٪ گرما نزدیک سقف جمع می‌شود، و سپس در حرکت خود به سمت پائین مقدار زیادی از دما اتلاف می‌شود، به طوری که نزدیک کف دمای پائین‌تری وجود دارد. و به این ترتیب سرمان بیشتر در معرض گرما قرار می‌گیرد تا پایمان. در حالی که ما هنگامی در شرایط آسایش و سلامت قرار داریم، که پایمان گرم، و سرمان خنک باشد، بنابراین گرما باید جایی تولید شود که به آن نیاز داریم. یعنی در کف، و این شرایط وقتی فراهم می‌شود، که طبق تحقیقات مختلف، از جمله کتاب ASHRAE ، دمای محیط پایین‌تر و دمای متوسط تشعشعی بالاتر باشد.سیستم گرمایش کفی با ویژگی‌هایش، در مقایسه با سایر روش‌های گرمایشی، مثل رادیاتور و… مناسب‌ترین شرایط آسایش انسان را فراهم می‌کند.

مهم‌ترین و کلی‌ترین ویژگی و مزیت گرمایش کفی این است که شرایط سلامت برای انسان فراهم می‌کند، و حس مطبوع دریافت گرما را برای او در جایی ایجاد می‌کند که به آن نیاز دارد، یعنی در کف. بهداشت و سلامت…
در سیستم گرمایش کفی با حرارت آرام ساطع از کف، جریان کنوکسیون هوا و میزان ذرات غبار کاهش می‌یابد. به همین دلیل سیستمی ایده‌ال برای مبتلایان به آسم، سرفه‌های الرژیک و همچنین بیماری‌های مفصلی است. از سوی دیگر در این سیستم، چون کف خشک و گرم است، محیط مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری و قارچ‌هایی که موجب ابتلا به بیماری‌های پوستی و تنفسی می‌شوند فراهم نمی‌شود. انعطاف‌پذیری در طراحی معماری…
تمام اجزاء سیستم گرمایش کفی در کف ساختمان نصب می‌شود. بنابراین نیازی به جانمایی رادیاتور، و یا وسایل دیگر گرمایشی نیست. بنابراین طراحی فضا برای معماران راحت‌تر است. عدم اشغال فضای مفید…
با سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ، با حذف رادیاتورها و افزایش کاربری فضا، می‌توان مبلمان و اثاثیه را دلخواه‌تر چیدمان کرد. تمیزی ساختمان …
با حذف رادیاتورها، دیگر پدیده‌ی سیاهی دیوار‌ها و پرده‌ها را نیز نخواهیم داشت. ایمنی…
وجود سطوح تیز و داغ در داخل فضای ساختمان احتمال وقوع حادثه و آسیب را برای ساکنین ساختمان به خصوص کودکان افزایش می‌دهد. عدم وجود رادیاتور، به ویژه در مدارس و اماکن آموزشی و عمومی این تهدید را از بین می برد.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی …
با استفاده از سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ بین ۳۰ تا ۵۰٪ در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

گرمایش کفی به دلیل توزیع یکنواخت حرارت در تمام محیط، غیر از ساختمان‌های مسکونی که کاربری شخصی دارد، برای تأمین گرمایش فضاها و اماکن عمومی، با کاربردهای متفاوت نیز، که عمدتاَ مساحت زیاد دارند، به لحاظ کار‌آمدی و اقتصادی ایده‌آل‌ترین سیستم امروزی است.

اماکن ورزشی…
مثل سالن‌های تمرین و بازی، محوطه‌ی استخرها، زمین چمن استادیوم‌ها،…

گرم کردن سالن‌های تمرین و بازی‌های ورزشی به طوری که شرایط آسایش ورزشکار در آن فراهم باشد کار مشکلی است. در این سالن‌ها ارتفاع سقف زیاد است. با استفاده از روش‌های متداول گرمایشی، هم توزیع گرما در نقاط مختلف سالن یکنواخت نیست، و هم گرما ابتدا زیر سقف جمع میشود، و سپس به سمت پایین سالن انتقال می‌یابد، که به این ترتیب اتلاف دما و انرژی در این مسیر انتقالی بسیار زیاد است. گرمایش کفی سوپرپایپ مناسب‌ترین و اقتصادی‌ترین راه‌حل برای رفع مشکل تأمین گرمایش اینگونه سالن‌هاست. با گرمایش کفی سوپرپایپ در سالن‌های ورزشی غیر از مزایای عمومی:

همه‌ی محوطه‌ی سالن به طور یکنواخت گرم می‌شود
رطوبت هوا حفظ شده، خشک نمی‌شود.
جریان کنوکسیون هوا و بالطبع میزان غبار معلق در هوا به شدت کاهش می‌یابد
۳۰ الی ۵۰ ٪ صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد شد.
تمام سیستم در کف نصب می‌شود، و فضای مفید سالن اشغال نمی‌شود.
در حال حاضر بسیاری از سالن‌های ورزشی در سراسر کشور مجهز به سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ است. و این سیستم چنان تجربه‌ای از آسایش و راحتی از خود به جای گذاشته است که روزافزون در حال گسترش و فراگیر شدن است.

محوطه‌ی استخرها
در سالن‌های شنا، یکی از شرایط آسایش شناگران، غیر از دمای یکنواخت محیط، گرمای مناسب دور محوطه‌ی استخراست که پای برهنه‌ی خود را روی آن می‌گذارند. با استفاده از روش‌های متداول گرمایشی، هم توزیع گرما در نقاط مختلف سالن یکنواخت نیست، و هم گرما ابتدا زیر سقف جمع میشود، و سپس به سمت پایین سالن انتقال می‌یابد، که به این ترتیب اتلاف دما و انرژی در این مسیر انتقالی بسیار زیاد است، و همچنین به هر حال کف محوطه‌ی دوراستخر سرد است. گرمایش کفی سوپرپایپ راه‌حلی مدرن و اقتصادی برای رفع مشکل تأمین گرمایش محوطه‌ی دور استخرها، و همچنین محوطه‌ی سونا، رختکن و دوش‌هاست. با گرمایش کفی سوپرپایپ در محوطه‌ی استخرها، غیر از مزایای عمومی:

گرمای یکنواخت و مطبوع در کل محیط استخر ایجاد می‌شود
گرما در کف ایجاد می‌شود _ یعنی جایی که به آن نیاز داریم
کف دور محوطه‌ی استخر از شرایط مناسب و دلچسبی برای راه‌رفتن با پای برهنه، و دراز کشیدن برخوردار است
کف استخر سریع‌تر خشک می‌شود، و احتمال لیز خوردن از بین می رود
۳۰ الی ۵۰ ٪ در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.
در حال حاضر بسیاری از سالن‌های استخر در سراسر کشور مجهز به سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ است. و این سیستم چنان تجربه‌ای از آسایش و راحتی از خود به جای گذاشته است که روزافزون در حال گسترش و فراگیر شدن است.

زمین چمن استادیوم‌ها
زمین بازی استادیوم‌ها چه چمن طبیعی باشد، یا چمن مصنوعی، در هر دو صورت نیاز به مراقبت و نگهداری و آمادگی برای بهره‌برداری در همه‌ی فصول سال دارد. سیستم گرمایش چمن، و همچنین ذوب برف سوپرپایپ شاخه‌ای است از سیستم گرمایش کفی، که برای اولین بار در ایران توسط شرکت سوپرپایپ به بازار تأسیسات کشور معرفی شد. از مزایای سیستم گرمایش چمن سوپرپایپ، کنترل دمای آب ورودی به سیستم و نگهداری چمن در شرایط بهاری است، به طوری که زمین در همه‌ی فصول، حتی زمان برف و یخبندان نیز قابل استفاده باشد.

با فراگیر شدن روزافزون این سیستم در اروپا، در ایران نیز به تدریج استادیوم‌های بیشتری در حال مجهز شدن به این سیستم هستند. امروزه نزدیک به ۶۰ استادیوم در اروپا مجهز به این سیستم هستند، که بسیاری از آنها توسط شرکت یوپونور، که شریک تجاری سوپرپایپ است اجرا شده است. در ایران نیز ورزشگاه آزادی، اولین ورزشگاهی است که توسط شرکت سوپرپایپ به سیستم گرمایش چمن مجهز شد. اجرای این پروژه به دلیل دانش و توانایی‌های فنی سوپرپایپ، و کیفیت محصولات آن به این شرکت واگذار شد. تا کنون غیر از ورزشگاه آزادی، زمین بازی استادیوم ملت همدان، و همچنین استادیوم پانزده هزار نفری در همدان نیزبه سیستم گرمایش چمن سوپرپایپ تجهیز شده‌اند.

محیط‌های صنعتی…
گرم کردن محیط‌های بزرگ صنعتی و تجاری از جمله سالن‌های تولید و انبارها، که سقف آن نیز بلند است، با استفاده از روش‌های متداول که توزیع گرما یکنواخت نیست کار مشکلی است. با این روشهای سنتی، گرمای حاصله، به خاطرخصوصیت فیزیکی آن زیر سقف_ یعنی جایی که استفاده‌ای ندارد _ جمع می‌شود، و در مسیر انتقال به سمت پایین، میزان زیادی از دما را از دست داده، انرژی مصرف شده را نیز هدر می‌دهد. گرمایش کفی سوپرپایپ مناسب‌ترین و اقتصادی‌ترین راه‌حل برای رفع مشکل تأمین گرمایش اینگونه سالن‌هاست. با گرمایش کفی سوپرپایپ در سالن‌های ورزشی غیر از مزایای عمومی:

همه‌ی محیط از گرمای مطبوع و یکنواخت برخودار است
همه‌ی سیستم در کف نصب می شود، بنابراین هیچ وسیله‌ی دست و پا‌گیر در محیط وجود ندارد
۳۰ الی ۵۰ ٪ در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود
هزینه‌ی بهره‌برداری بسیار کم است
هزینه‌ی نگهداری و تعمیرات وجود ندارد
کاملاَ بی صداست
در محیط‌های صنعتی بسته به نوع کاربری و ویژگی‌های پروژه، محل قرارگیری‌لوله‌ها‌ درکف، فاصله‌ی لوله‌ها، نحوه‌ی عایق‌بندی سیستم محاسبه و طراحی می‌شود. مشاوره و طراحی جزیی از سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ برای محیط‌های صنعتی است.
در حال حاضر بسیاری از محیط‌های صنعتی در سراسر کشور مجهز به سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ است، که نشانه‌ی اعتماد جامعه‌ی مهندسی و تأسیسات کشور به کیفیت محصولات سوپرپایپ، و دانش و توانایی‌های فنی این شرکت است.

محیط‌های آموزشی…
امروزه یکی از کاربردهای مفید گرمایش کفی در محیط‌های آموزشی به خصوص در سطح مدارس ابتدایی و متوسطه است. یعنی جایی که ساکنین ساختمان کودکان و نوجوانان پر تحرک هستند. در صورت استفاده از بخاری برای گرمایش اتاق‌های آموزشی، و دسترسی مستقیم مواد سوختی در اتاق، و یا استفاده از رادیاتور و وجود سطوح داغ و تیز در این محیط‌ها، هر یک خطرات و تهدید‌های خاص خود را برای سلامتی دانش‌آموزان به همراه دارد. خاطره‌ی تلخ دبستانی که در روستای لردگان دچار حریق شد از یاد نمی‌رود.

سیستم گرمایش کفی به جز مزایای عمومی، ایمن‌ترین روش برای تأمین گرمایش محیط‌های آموزشی است. به همین دلیل در حال حاضر تعداد زیادی از مدارسی که در حال احداث هستند، مجهز به سیستم گرمایش کفی شده‌اند، و در بیش از ۷۵٪ این مدارس، گرمایش کفی سوپرپایپ نصب و اجرا شده است.
علاوه بر مدارس، برای تامین گرمایش بسیاری از محیط‌های آموزشی دیگر مثل کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها در سراسر کشور نیز سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ انتخاب، نصب و اجرا شده است.

اماکن تاریخی…
از دغدغه‌های مسئولین و متولیان امر حفاظت از میراث فرهنگی کشور، که یادمان گذشتگان است و به آیندگان سپرده خواهد شد، نوع و تکنیک ترمیم بناهای تاریخی است، به طوری که کمترین تغییر را در معماری این بنا‌ها ایجاد کند.
سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ، که فقط در کف نصب می‌شود، و سایر اجزاء بنا را درگیر نمی‌کند راه حلی مدرن و ایده‌آل برای مشکل این نوع بناهاست. و ضمن اینکه گرمایی مطبوع و یکنواخت برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند، از سایر مزایای عمومی این سیستم نیز برخوردار است.
در سال‌های اخیر بسیاری از بناهای تاریخی در سراسر کشور مجهز به سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ شده‌اند.

اماکن مذهبی…
در اماکن مذهبی و مقدس مانند بارگاه‌ها، تکایا و مساجد که معمولاَ زائرین طبق اصول و آداب مذهبی، و رعایت نکات بهداشت عمومی بدون کفش وارد می‌شوند، و همچنین مستقیماَ روی کف می‌نشینند، سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ با مزایای عمومی خود، مناسب‌ترین انتخاب برای تأمین گرمایش مطبوع و سالم اینگونه محیط‌ها، در جایی است که به آن نیاز وجود دارد، یعنی در کف

سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ، در سال‌های اخیر افتخار خدمت در بسیاری از اماکن مذهبی، از جمله بارگاه حضرت امام رضا را داشته است.

گرمایش کفی سوپرپایپ چیست؟
سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ با چرخش آب گرم از میان شبکه‌ای از لوله‌های تلفیقی پنج‌لایه‌ی سوپرپایپ که در کف نصب گردیده‌اند، به آرامی حرارت را در تمامی سطح به صورت یکنواخت توزیع می‌کند. در سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ آب با گرم با دمای متوسط ۴۰ الی ۴۵ درجه‌ی سانتیگراد از طریق موتورخانه، پکیج، و یا پانل‌های خورشیدی تأمین، و از طریق کلکتورها توزیع و در سیستم گردش می‌کند، که نسبت به سیستم‌های متداول ۳۰ تا ۳۵ درجه کمتر است، و حداکثر دمای کف ۲۹ درجه‌ی سانتیگراد است. در ‌این سیستم بیش از۶۰ در صد انرژی به صورت تابشی به محیط انتقال پیدا می‌کند، و به جای گرم کردن هوا، اجسام و افراد گرم می‌شوند. سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ، بسته به شرایط فنی ساختمان تا ۵۰ درصد می‌تواند صرفه‌جویی در مصرف انرژی ایجاد کند. با توجه به اینکه انرژی، منبع تمام‌شدنی است و استفاده‌ی بهینه‌ی آن یک ضرورت فرهنگی، اجتماعی و ملی است، و همچنین با توجه به اینکه به زودی هزینه‌ی انرژی افزایش یافته، و سهم قابل توجهی از سبد هزینه‌ی زندگی را به خود اختصاص خواهد داد، بنابراین ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی میزان قابل ملاحظه‌ای است.

گرمایش کفی سوپرپایپ مجموعه‌ای است از لوازم مورد نیاز، دانش فنی، و تجربه

سیستم گرمایش کفی در شکل مدرن و امروزی آن از ظرایف و پیچیدگی‌های بسیار برخوردار است تا عملکرد نهایی سیستم تضمین باشد. از عواملی که بر درستی کار سیستم اثرگذارند :

• اجزاء و اقلام تشکیل دهنده‌ی سیستم: گرمایش کفی سوپرپایپ مجموعه‌ی کاملی است از اقلامی مثل لوله، عایق‌ها، ورق متالایز، کلکتور، شیرها، و افزودنی‌های بتن، با توجه به اینکه هریک از این اقلام نقش مهمی در مکانیزم عملکرد این سیستم دارند، به همین دلیل هنگام نصب و اجرای سیستم، در صورت عدم وجود هر یک از آنها، شاهد ضعف عملکرد نهایی آن خواهیم بود.

• کیفیت مصالح به کار رفته: که به هر حال از اصول و الزامات اولیه‌ی تضمین عملکرد سیستم، و دوام و طول عمر آن است.
سوپرپایپ محصولات خود را تحت لیسانس شرکت آلمانی یوپونور تولید می‌کند.شاخص استانداردهای کیفی لوازم به کار رفته در گرمایش کفی سوپرپایپ را می‌توان با کیفیت لوله‌های تلفیقی آن مقیاس کرد.

• طراحی ( خدمات ): در سیستم گرمایش کفی اگرچه گرما از طریق چرخش آب گرم در لوله‌های کف حاصل می‌شود، و سادگی آن را به نمایش می‌گذارد، اما برای دریافت گرمای مطبوع از این سیستم، خواباندن لوله در کف آخرین اقدامی است که انجام می‌شود. در واقع گرمایش کفی سیستمی‌ است دانش محور که مانند سایر سیستم‌های تأسیساتی ساختمان باید ابتدا به دقت طراحی شده، و بسته به نوع کاربری و ویژگی‌های پروژه ساختمانی، محل قرارگیری‌لوله‌ها‌ درکف، فاصله‌ی لوله‌ها، محل کلکتور‌ها، نحوه‌ی عایق‌بندی و همچنین دمای آب ورودی به سیستم محاسبه ‌شود.

مشاوره و طراحی جزیی از سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ برای شما و علاقمندان به استفاده از این سیستم و مزایای آن است.

  • نقشه‌ی گرمایش کفی ساختمان خود را دریافت کنید: طراحی درست سیستم گرمایش کفی، تضمین کننده‌ی صحت عملکرد آن است. مهندسین متخصص سوپرپایپ در بخش پشتیبانی فنی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مشاوره و طراحی هستند. آنها با دریافت نقشه‌ی معماری ساختمان شما، با توجه به شرایط طرح و با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری، محاسبات لازم را انجام داده، نقشه سیستم گرمایش کفی مناسب ساختمان شما را طراحی می‌نمایند. برای استفاده از این خدمات، نقشه‌ی معماری ساختمان خود را از طریق سایت، و یا یکی از دفاتر نمایندگی ارسال نمائید.

• اجرای سیستم: در سوپرپایپ، ما معتقدیم که کار درست را باید درست انجام داد تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود. هر چقدر که سیستم گرمایش کفی با محاسبات مهندسی، به دقت طراحی شود، ولی درست اجرا نشود، نباید انتظار عملکرد مطمئن داشت.

  • مراقبت کنید که اجرای گرمایش کفی ساختمان شما مطابق با نقشه‌ی طراحی شده انجام شود.
    مجریان مجاز سوپرپایپ آموزش‌های لازم را برای اجرای صحیح سیستم گرمایش کفی دیده‌اند. آنها نسبت به نکات فنی و خواندن نقشه‌ها مسلط هستند، و از تجربه‌ی کافی برای نصب سیستم برخوردارند.
    نصب سیستم گرمایش کفی ساختمان خود را به مجریان مجاز سوپرپایپ بسپارید، تا به سرعت و بدون دردسر اجرا شود، و از صحت انجام کار اطمینان بیشتری داشته باشید.

نظارت: کارشناسان و مهندسین کارآزموده‌ی سوپرپایپ در بخش پشتیبانی فنی، در دفتر مرکزی و همچنین دفاتر نمایندگی در سراسر کشور آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره و نظارت بر نحوه‌ی اجرای پروژه‌ی شما هستند.
شما می‌توانید در طی مراحل اجرای سیستم سوپرپایپ، هر زمان که لازم می‌دانید درخواست خود برای نظارت بر اجرای پروژه توسط کارشناسان سوپرپایپ را از طریق مرکز تماس، یکی از دفاتر نمایندگی و یا همین سایت اعلام فرمائید تا پس از هماهنگی مهندسین ناظر سوپرپایپ به محل شما مراجعه نمایند.

دانش، توانایی‌های فنی و کیفیت محصولات سوپرپایپ علت اصلی اعتماد مشاورین و مهندسین تأسیسات و ساختمان برای تأیید صلاحیت این شرکت برای اجرای بسیاری از پروژه‌های ملی کشور است.

آسایش هرچه بیش‌تر،۱۲% مصرف کم‌تر
سوپرپایپ با معرفی سیستم گرمایش کفی، امکان صرفه جویی در مصرف انرژی تا ۴۰% را فراهم آورد. در این سیستم، ۶۰% گرمایش به صورت تابشی است و علاوه بر مقرون به صرفه بودن، آسایش و بهداشت را نیز در محیط های مسکونی، اداری و صنعتی فراهم می کند. اکنون با سیستم کنترلی جدید گرمایش کفی سوپرپایپ، مدیریت هوشمند انرژی (DEM)، نه تنها باعث صرفه‌جویی بیشتر تا ۱۲% می‌شود، بلکه تنظیم دما را در حد مطلوب شما با سهولت هر چه بیشتر و به صورت خودکار فراهم می‌آورد.
بسیار هوشمند و یادگیرنده
سیستم DEM یک تکنولوژی کنترلی است که به طور پیوسته شرایط آسایش حرارتی شما را تامین و حفظ می‌کند. این سیستم با استفاده از ترموستات‌های بی‌سیم، دقیقه به دقیقه شرایط فضاهای مختلف را مانیتور کرده و هر اتاقی را در دمای مطلوب نگه می‌دارد. این فن آوری نوین بالانس هیدرولیکی مدارها را به صورت خودکار انجام می‌دهد و بنابراین نه‌تنها در ابتدای نصب، بلکه در صورت انجام تغییراتی مانند تغییر پوشش کف، یا تغییر کاربری اتاق‌ها نیز نیازی به بالانس دستی مدارات وجود ندارد. این سیستم، هوشمندانه با سلیقه کاربر انطباق یافته و سیستم گرمایش کفی را برمبنای بازخوردهای دریافتی، تا حد آسایش استفاده‌کننده و در شرایط بهینه از نظر مصرف انرژی، و براساس تغییرات فصل‌ها، سبک زندگی خانواده و الگوی مصرف به طور خودکار، تنظیم می‌نماید.
بالانس سیستم
چنانچه سیستم گرمایش کفی به‌خوبی بالانس نگردد، آب عمدتاٌ از مسیر با مقاومت کم‌تر (مسیر کوتاه‌تر) عبور نموده و از سایر مسیرها، دبی پائین‌تری عبور می‌نماید. از نتایج بالانس نبودن سیستم، اتلاف انرژی زیاد، و فراهم نبودن شرایط آسایش است. سیستم DEM‌ با دریافت بازخوردهای مربوط به زمان رسیدن به دماهای تنظیم‌شده در ترموستات‌های محیط‌های مختلف ساختمان، و با محاسبه دبی مدارها، به طور هوشمند و مداوم سیستم را بالانس می‌نماید و ضمن فراهم آوردن آسایش کاملاٌ مطلوب، همواره سیستم گرمایش کفی را در حالت بهینه مصرف انرژی قرار می‌دهد.
مزیتها
تا ۱۲% صرفه جویی بیش‌تر در مصرف انرژی
بدون نیاز به بالانس دستی مدارها
بهبود در توزیع حرارت
کنترل وضعیت آب ورودی به سیستم از نظر امکان حصول به عملکرد مناسب در مدارات مختلف
کنترل صحت عملکرد مدارهای مختلف سیستم گرمایش کفی
تا ۲۵% افزایش سرعت واکنش
نصب و استفاده آسان
سیستم بای‌پس برای محافظت از پمپ
امکانات اختیاری
کنترل از طریق پیامک
ارتباط با سیستم‌های BMS با استاندارد KNX
سیستم کنترل موتورخانه (تغییر دمای آب با توجه به دمای محیط خارج)
اتصال به سنسور رطوبت
اتصال به سنسور کف
اتصال به سنسورهای دمای محیط خارج
صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی
ترموستات‌های معمول تا زمانی که دما تا حد نسبتا بالائی نسبت به دمایی که توسط کاربر تنظیم‌شده بالا نرود، سیستم را قطع نمی‌کند، لذا دامنه نوسانات دمای محیط، زیاد می‌باشد. به همین دلیل راندمان سیستم بسیار پایین آمده، و در واقع انرژی خیلی بیشتری مصرف خواهد شد. ولی با سیستم کنترل هوشمند DEM‌ با کاهش یافتن دامنه نوسانات دمای محیط، طبیعتاٌ تعداد قطع و وصل شیرهای برقی بیشتر شده، مصرف انرژی کاهش می یابد.
شیر کنترل/بالانسینگ کلکتور
این مجموعه، شامل یک شیر برای کلکتور رفت و یک شیر برای کلکتور برگشت سیستم گرمایش کفی است. شیر برگشت، یک شیر قطع و وصل است که در صورت اضافه‌کردن یک سرشیر برقی مرکزی امکان کنترل توسط ترموستات را در گرمایش کفی اماکنی که مساحت زیاد و یکپارچه داشته باشند مقدور می‌سازد. به این ترتیب به جای کنترل انفرادی، کنترل یکپارچه‌ی همه‌ی مدارها در کلکتور گرمایش کفی، امکان‌پذیر می‌شود. در عین حال، شیر رفت، یک شیر بالانسینگ است که در صورت وجود دو یا چند کلکتور در سیستم گرمایش کفی، امکان بالانس نمودن کلکتورها را فراهم می‌کند.