راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

عایق الاستومری چیست ؟

تکامل عایق الاستومری (فوم الاستومری سلول بسته) که اولین بار در نیمه‌های قرن بیستم توسعه یافت، تأثیر چشمگیری بر صنعت عایق گذاشت. قابل توجه‌ترین دلیل این امر مقاومت بالای آن در برابر رطوبت است، که نتیجه ساختار سلولی منحصربه فردش است. این ویژگی نه تنها تهدیدات مرتبط با رطوبت را به حداقل می‌رساند (مانند کپک‌ها) بلکه عملکرد پایدار و طولانی مدت حرارت را نیز تضمین می‌کند. عایق الاستومری در مقابل بخار آب نفوذپذیر بوده و در برابر جذب رطوبت مقاوم است، بنابراین نه عملکرد آن و نه میزان دوام آن از حضور رطوبت در سیستم گرمایش و تهویه هوا (HVAC)، لوله‌کشی یا سیستم تبرید (سردسازی) مختل نمی‌شود.

مقاله مرتبط : برای انتخاب یک عایق مناسب باید چه مواردی را رعایت کرد؟

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

تاریخچه عایق الاستومری

عایق فوم الاستومری شانه تخم مرغی 2

فوم الاستومری در دهه ۵۰ میلادی توسعه یافت. محبوبیت این عایق، در درجه اول به دلیل اینکه نیاز به هر نوع سد بخار را برای جلوگیری از انتقال رطوبت از بین می‌برد، به سرعت افزایش یافت.

با افزایش تولید، عایق به اشکال مختلف (از جمله ورق، رول و لوله) توسعه یافت، بنابراین محبوبیت آن به عنوان عایق مخصوصاً در لوله‌های برودتی و کاربردهای تأسیساتی نیز افزایش یافت. این عایق جایگزینی کاربرپسند برای سایر مواد بود، زیرا می‌توان آن را با اطمینان به انواع مختلف مواد پیوند داد. در طی دو دهه گذشته تقاضا برای عایق الاستومری به دلیل افزایش آگاهی از کیفیت هوای داخل ساختمان (IAQ) به شدت افزایش یافته است.

از آنجا که فوم الاستومری حاوی فرمالدئید یا الیاف غیرسازگار با محیط زیست نیست و ترکیبات آلی فرار بسیار کمی (VOC) دارد، در بین طرفداران محیط زیست مورد پذیرش قرار گرفته است. به دلیل خاصیت غیرذرات، سطح صاف و مقاومت در برابر رطوبت، این عایق از رشد کپک جلوگیری می‌کند که مزیت اصلی‌ آن محسوب می‌شود.

مقاله مرتبط : رابط کانال خرطومی با عایق الاستومری

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

فرآیند تولید عایق الاستومری

خرید ، استعلام ، لیست قیمت و همه چیز در مورد عایق الاستومری

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

سه مؤلفه یا ماده اصلی در ساخت عایق فوم سلول بسته الاستومری استفاده می‌شود که به شرح زیر هستند:

مخلوط لاستیک مصنوعی، به طور معمول لاستیک بوتادین نیتریل (NBR) یا مونومر اتیلن- پروپیلن دیین (EPDM)
پلی وینیل کلرید (PVC)
یک ماده فوم‌دار شیمیایی
این اجزا در یک میکسر بزرگ و معمولاً در دسته‌های ۵۰۰ پوند یا بیشتر ترکیب می‌شوند. سپس مخلوط را از طریق تجهیزات اکسترودینگ (از قالب بیرون آوردن) قرار می‌دهند تا به شکل خاصی مانند لوله گرد یا صفحه صاف تبدیل شوند. پروفیل در اجاق گاز تا دمای خاصی گرم می‌شود، فرآیندی که باعث می‌شود ماده فوم‌دار شیمیایی از جامد به گاز تغییر یابد.

وقتی این اتفاق بیفتد، هزاران محفظه کوچک هوا (سلول) که همه آن‌ها به هم وصل هستند تشکیل می‌شوند. پروفیل با دقت خنک می‌شود تا اطمینان حاصل شود که این سلول‌ها دست نخورده باقی مانده و ساختار سلول بسته مواد را حفظ می‌کنند. سپس به اندازه نیاز بریده شده و برای حمل‌ونقل بسته‌بندی می‌شود.
عایق‌های الاستومری بدون استفاده از کلروفلوروکربن‌ها (CFCs)، هیدروکلرول فلوئوروکربن‌ها (HCFCs) یا هیدروفلوئوروکربن‌ها (HFC) ساخته می‌شوند و آنها را برای سخت‌ترین مشخصات محیطی مناسب‌سازی می‌کنند.

مقاله مرتبط : عایق الاستومری و ویژگی های آن

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

ویژگی های عایق الاستومری

  • عایق های الاستومری وزن بسیار سبکی دارند و به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالایی که دارند به راحتی می توان از آن ها برای ایزوله کردن سیستم های مختلف استفاده نمود.
  • این نوع عایق ها فاقد هر نوع مواد مضر و آلرژی زا هستند. به همین دلیل هنگام استفاده از آن ها نیازی به دستکش و یا ماسک نمی باشد.
  • مقاومت این عایق در برابر آتش بالا بوده و به گسترش آن کمکی نمی کند. در واقع عایق الاستومری نوعی عایق نسوز محسوب می شود.
  • عایق فوم الاستومری قابلیت رنگ پذیری با رنگ روغنی را دارا می باشد. بنابراین در مکان هایی که این عایق در معرض دید قرار دارد برای زیباتر کردن ظاهر، می توان آن را رنگ نمود.
  • مقاومت این عایق در برابر رشد قارچ و باکتری بالا می باشد.
  • ساختار فوم عایق به صورت سلول های بسته است و فضای بسته سلول ها با گاز نیتروژن پر شده که همین امر باعث شده است مقاومت فوم در برابر فشار و جذب رطوبت بالا برود.
  • استفاده از این عایق باعث کاهش مراحل ضروری برای عایق کاری می شود و نصب آن بسیار آسان بوده و صرفه جویی در هزینه و زمان را به ارمغان می آورد.
  • دوام و طول عمر ابن عایق بالا می باشد.
  • این عایق حرارتی و برودتی نیازی به روکش ندارد، زیرا ساختار سلول بسته آن باعث می شود آب به داخل آن نفوذ نکند.
  • مقاومت بالای سطح این نوع عایق باعث شده در مقایسه با پشم شیشه و عایق های سنتی کمتر آسیب ببیند و مقاومت آن ها بالاتر باشد.
  • قیمت این نوع عایق در مقایسه با پشم شیشه و پشم سنگ بالاتر است، اما به دلیل عدم نیاز به پوشش بسیار مقرون به صرفه تر است.
  • فوم الاستومری برخلاف برخی عایق ها، کاربرد دو منظوره دارد. این عایق هم به عنوان عایق حرارتی و هم به عنوان عایق برودتی شناخته شده است.
  • علاوه بر سایر ویژگی های نام برده شده، فوم عایق الاستومری با جذب صدا عایق صوتی خوبی در برابر صوت نیز محسوب می شود.
  • عایق الاستومری کانال در انواع کانال کشی ها

مقاله مرتبط : استفاده از عایق الاستومری برای محیط های صنعتی

پراهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

فواید عایق الاستومری

مقاوم در برابر آلودگی، گرد و خاک، رطوبت و بخار آب و آلودگی‌های بیولوژیکی
مقاوم در برابر اوزون و اشعه ماوراء بنفش
صرفه‌جویی در مصرف انرژی و در نتیجه کاهش درصد کربن در ساختمان
مقاوم در مقابل فشار و ضربه
مقاومت بالا در برابر یخ‌زدگی
مقاوم در مقابل خوردگی و کپک
پایین بودن ضریب انتقال حرارت
نرم و انعطاف‌پذیر
قابلیت چسبندگی و رنگ‌پذیری بالا
نصب آسان به همراه خودبست (مناسب مکان‌ها با فضای کم و تنگ)
بدون فیبر و بدون تولید ریزگرد و غبار
غیر سَمی

مقاله مرتبط : عایق الاستومری چه جایگاهی در جهان امروزی دارد؟

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

معایب فوم الاستومری

در برابر حرارت از مقاومت پایینی برخوردار است. چنانچه دما افزایش یابد، فوم الاستومری به تدریج الاستیسیته (انعطاف‌پذیری) خود را از دست می‌دهد و تُرد می‌شود. اما با پایین آمدن دما، فوم خاصیت الاستیسیته خود را بازیافته و انعطاف‌پذیر می‌شود.
ضریب انتقال صوت کمتر نسبت به پشم سنگ و پشم شیشه
بالا بودن قیمت نسبت به پشم سنگ و پشم شیشه

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

کاربردهای عایق الاستومری

راهنمای خرید ، لیست قیمت عایق الاستومری

همانطور که در ابن مقاله به راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری میپردازیم حال به کاربرد های آن نیز خواهیم پرداخت : فوم الاستومری سلول بسته از زمان اختراع در سال ۱۹۵۴ به عنوان عایق در لوله‌کشی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این عایق به شکل فوم بوده و در طیف وسیعی از اشکال و ضخامت‌ها موجود است. این عایق را می‌توان به راحتی نصب کرد تا متناسب با انواع تجهیزات، از لوله‌کشی خانه‌های مسکونی گرفته تا چیلرهای بزرگ تجاری باشد.

برخی از عایق‌های الاستومری وجود دارند که کلیه الزامات از جمله رتبه‌بندی آتش، مسدود شدن سر و صدا و استانداردهای کارآیی را برای انواع برنامه‌ها از جمله موارد زیر را شامل می‌شوند:

لوله‌های برودتی، خطوط آب سرد و گرم و لوله‌کشی آب سرد
اجزای HVAC (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع)
سیستم‌های مجرای داخلی و خارجی
چیلرها
سیستم‌های مکانیکی در کاربردهای صنعتی، دارویی و کاربردهای دریایی و ساحلی
تأسیسات خورشیدی

شرکت بازرگانی آتا صنعت سانا پخش مستقیم و نماینده ارشد انواع عایق های الاستومری

انواع عایق الاستومری یا الاستومریک

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری – این عایق یکی از انواع عایق های برودتی و حرارتی است که در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. ساختار این عایق به صورت سلول بسته است و مقاومت آن در برابر آلودگی، رطوبت، بخار آب و حرارت بسیار بالا می باشد. عایق های الاستومری وزن بسیار سبکی دارند و به دلیل انعطاف پذیری بالا برای عایق کاری انواع تاسیسات ساختمانی، کانال های هوا، لوله های بزرگ، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و صنعت خودرو سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

عایق های الاستومری به دو نوع رولی که نام دیگر آن ورقه ای است و لوله ای تقسیم بندی می شوند که در ادامه این نوشته از ساختمانچی به توضیحی جامع در مورد آنها می پردازیم.

۱. عایق الاستومری رولی یا ورقه ای

کی از انواع عایق های الاستومری، عایق رولی یا ورقه ایست که در ضخامت های مختلف با توجه به مکان مورد نظر و شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق با قابلیت نصب آسان قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان است و ویژگی های منحصر به فرد آن باعث شده این عایق در مقایسه با عایق های سنتی مورد استفاده بیشتری قرار گیرد.

این عایق ها جایگزین مناسبی برای پشم شیشه می باشند و با ساختار سلول بسته خود مانع اتلاف انرژی و حرارت در ساختمان شده و طول عمر تاسیسات را نیز بالا می برند.

انواع عایق الاستومری رول

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

مقاله مرتبط : اصول کاهش مصرف انرژی در طراحی ساختمان‌ها

الاستومری چسب دار
انواع عایق های الاستومری رولی
عایق الاستومری رولی ساده
عایق الاستومری رولی ساده وزن بسیار سبکی دارد و مقاومت آن در برابر رشد قارچ ها و باکتری، مواد شیمیایی، گرد و غبار و رطوبت بسیار بالا می باشد. نصب و نگهداری آن بسیار آسان است و برای عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع در فضاهای بسته استفاده می شود. برای نصب این عایق از نوعی چسب مخصوص و برای پوشش دادن درزهای ایجاد شده، از درزگیر مخصوص این عایق ها استفاده می شود.

عایق الاستومری رولی روکش دار و بدون روکش (عایق الاستومری با روکش آلومینیوم)
به دلیل شرایط متغیر آب و هوایی برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی باید از عایق هایی استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و اشعه UV داشته باشند. از عایق های الاستومری بدون روکش می توان در محیط های داخلی ساختمان استفاده نمود؛ اما برای فضاهای خارج از آن، عایق های رولی روکش دار باید استفاده شوند.

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

عایق الاستومری روکش شده با آلومینیوم نمونه ای از عایق های مقاوم در برابر شرایط ناپایدار جوی است که قابل استفاده در ایزوله سازی مخازن، سیستم های گرمایشی، لوله های گرم و سرد و سیستم های تبرید می باشد. عایق های روکش شده با آلومینیوم به دو صورت ساده و پشت چسب دار به بازار عرضه می شوند.

عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی
عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی اصولاً به عنوان عایق صوتی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل دارا بودن ساختار سلولی و سطح متخلخل، به میزان قابل توجهی از میزان سر و صدا می کاهد و نقش مهمی در کاهش آلودگی صوتی دارد.

عایق شانه تخم مرغی در دو نوع ساده و موج دار و به دو صورت بدون چسب یا چسب دار تولید می شود و مقاومت آن در برابر جذب آب، حرارت، مواد شیمیایی و آسیب دیدگی بسیار بالا می باشد.

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

عایق الاستومری شانه تخم مرغی

مقاله مرتبط : محصولات K-FLEX

عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی
عایق الاستومری پروتکت بلک
در این مقاله به راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری میپردازیم در ادامه به عایق روب شانه تحم مرغی خواهیم پرداخت این این عایق که با پروتکت بلک روکش شده نوعی عایق حرارتی منعطف است که ساختاری غیر متخلخل دارد. این عایق دارای مقاومت بالایی در برابر بخار آب، رطوبت و آلودگی می باشد و برای ایزوله سازی مکان هایی که سطح رطوبت و آلودگی در آنها بالاست و همچنین عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد.

عایق الاستومری پشت چسب دار ساده
نصب عایق های سنتی علاوه بر ایجاد آلرژی های تنفسی و پوستی، پروسه ای زمان بر در صنعت ساخت و ساز می باشد. بدین منظور برای سهولت عایق کاری و بالا بردن سرعت انجام پروژه های ساختمانی امروزه از عایق های الاستومری پشت چسب دار استفاده می شود. استفاده از این عایق ها نه تنها باعث صرفه جویی در وقت شده بلکه هزینه های عایق کاری را نیز کاهش می دهد.

عایق های الاستومری پشت چسب دار نخ دار
این عایق ها مخصوص مواردی می باشد که بار دینامیکی مطرح بوده و سطحی که نیاز به عایق بندی دارد دارای حرکت می باشد که به علت نیاز به مقاومت کششی بالاتر، از الیاف مسلح در ساختار چسب استفاده می گردد. برخی از مهندسین استفاده از این نوع عایق رولی پشت چسبدار را برای کانال های گالوانیزه نسبت به مدل عایق رولی پشت چسبدار ساده ترجیح می دهند.

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

عایق الاستومری پشت چسبدار نخ دار

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

۲. عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ای ساده
عایق الاستومری لوله ای ساده، محافظ بسیار مناسبی در برابر کپک و قارچ و هدر رفت انرژی در پروژه های صنعتی، مسکونی و تجاری محسوب می شود و جهت عایق کاری لوله کشی سرد و گرم و اتصالات آن ها در محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای نصب این محصول، عایق را از دو لبه برش داده و پس از قرارگیری بر روی قطعات و اتصالات، بوسیله چسب مخصوص عایق الاستومری متصل می گردد.

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم
این عایق بسیار انعطاف پذیر و سبک بوده و ساختار سلول بسته، از آن یک عایق ایده آل ساخته است. عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم جهت کنترل چگالش در لوله های آب سرد و خطوط تبرید و برای جلوگیری از کاهش و اتلاف حرارت در سیستم های گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

از عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم، برای عایق کاری سیستم های لوله کشی و خطوط لوله انتقال سیالات و گازها در فضاهای بیرونی که در معرض تابش مستقیم خورشید هستند، استفاده می گردد.

ضخامت روکش آلومینیوم در عایق های لوله ای الاستومری، ۱۳۰، ۱۷۰ و ۲۳۰ میکرون می باشد. همچنین این عایق ها با آلومینیوم مسلح شده با نخ فایبرگلاس نیز در دسترس می باشند.

عایق الاستومری لوله ای با روکش پروتکت بلک و سیلور
این عایق از سایز ۴/۱ اینچ تا ۴ اینچ و در ضخامت های ۶، ۹، ۱۳، ۱۹و ۲۵ میلی متر در دسترس بوده و برای انواع لوله های فولادی، مسی و چند لایه قابل استفاده می باشد.

مواد مورد نیاز برای نصب عایق الاستومری

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری – برای نصب و اجرای عایق الاستومری به مواد و وسایلی نیاز است که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

  1. چسب عایق الاستومری
  2. نوار درزگیر چسب دار
  3. نوار درزگیر آلومینیوم
  4. نوار درزگیر برزنتی
  5. نوار درزگیر پلیمر

طریقه نصب عایق الاستومری

عایق های الاستومری در اشکال لوله ای و رولی و با قابلیت منعطف بودن تولید می‌ شوند. لوله ها به خاطر نصب عایق از دو سر بریده می‌ شوند. برای نصب لوله های عایق الاستومری هم می‌ توان در زمان نصب لوله های اصلی و هم بعد از آن اقدام کرد. این لوله ها را به شکل طولی و از ناحیه مفصل ها به وسیله چسب فورمیکس می‌ چسبانند.

از عایق الاستومری های رولی در لوله هایی که قطر بیشتر از ۳ اینچ دارند و کانال های تهویه هوا استفاده می‌کنند. عایق الاستومری رولی را به صورت پشت چسبدار هم می‌توان استفاده کرد. برای این که عایق ها تضمینی برای خوب کار کردن سیستم باشند، باید درست نصب و اجرا شوند.

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

مقایسه عایق الاستومری با پشم شیشه

  • عایق الاستومری بدلیل ساختار سلول بسته، مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب، آلودگی و گرد و خاک دارد اما عایق پشم شیشه بدلیل ساختار فیبری و متخلخل خود، مقاومت پایینی داشته و با نفوذ رطوبت و بخار آب به درون عایق، از مقاومت حرارتی آن کاسته می گردد.
  • عایق الاستومری، از نظر عوارض زیستی و ایجاد امراض، دارای عوارض بسیار کمی بوده در حالی که تماس مستقیم پشم شیشه با پوست، چشم و سیستم تنفسی ایجاد مشکل خواهد کرد. در بسیاری از گزارش ها، تنفس مستقیم گرد پشم شیشه علت افزایش ابتلا به سرطان ریه عنوان شده است.
  • نصب عایق های الاستومری بدلیل استفاده از خودبست بسیار آسان بوده و برای محیط هایی که فضای کاری زیادی ندارند مناسب می باشد. اما نصب عایق های پشم شیشه در چند مرحله صورت می گیرد.
  • ضریب انتقال حرارت عایق های الاستومریک بسیار پایین بوده در حالی که ضریب انتقال حرارت پشم شیشه با افزایش دما افزایش یافته و از مقاومت حرارتی آن کاسته می شود.
  • راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

قیمت عایق الاستومری

قیمت عایق الاستومری به ضخامت و دانسیته آن، جنس و نوع مواد موجود و همچنین برند و کارخانه سازنده آن بستگی دارد و شما در قسمت فروشگاه وب سایت عمران کالا میتوانید همواره از آخرین قیمت های عایق های الاستومری با برند های مختلف مطلع شوید.

برای مشاهده آخرین قیمت عایق های الاستومری اینجا کلیک کنید.

بهترین عایق الاستومری در ایران

در ابتدای این مقاله به راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری پرداختیم حال به معرفی بهترین برند های آن میپردازیم : صنعت عایق در ایران رونق زیادی نداشت، اما بعدها با ورود علوم نوین و به روز در زمینه عمران و ساخت و ساز، این مورد اهمیت بسیاری را پیدا کرد و کم کم شروع به ورود مواد و  مصالح جدید به داخل کشور شد و بعد از رشد واردات این محصولات به داخل کشور، عده‌ای نیز شروع به ساخت و تولید این مواد در داخل کشور کردند.

از جمله این عایق‌ها می‌توان به عایق‌های زیر اشاره کرد:

پشم سنگ

پشم سرباره

پشم شیشه

پشم سرامیک

فوم شیشه پرلیت

و عایق‌های فله‌ای

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

این عایق‌ها در اصطلاح عایق‌های گرم نیز گفته می‌شود. همانطور که گفته شد رفته رفته تولید این عایق‌ها در داخل سبب شد تا واردات این کالاها نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. البته موضوعی که باید خاطر نشان کرد این است که بیشتر عایق‌های گرم پروسه تولید پیچیده‌ای ندارند و همین موضوع دلیل اصلی رشد بیشتر تولید عایق‌های گرم نسبت به عایق‌های سرد است.

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

پروژه تولید عایق الاستومری نیز این‌گونه است، این عایق که در اصطلاح در دسته‌بندی عایق‌های سرد قرار می‌گیرد در برندهای متفاوتی در داخل کشور موجود است، که در این مقاله به تعدادی از این برندها اشاره خواهد شد و توضیحاتی مختصر درباره هر کدام از آنها نیز ارائه می‌شود. تمامی برندهای عایق الاستومری موجود در ایران وارداتی هستند به جز عایق الاستومری K-flex که در داخل ایران تولید می‌شودو از کیفیت بسیار مطلوبی نیز برخوردار است.

همانطور که گفته شد تمامی برندهای عایق الاستومری (به جز K-flex) وارداتی هستند، در زیر هم توضیح مختصری درباره عایق الاستومری K-Flex ارائه خواهد شد و هم اینکه توضیحاتی درباره سایر برندها داده می‌شود.

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

عایق الاستومری K-Flex ( عایق الاستومری کافلکس یا کی فلکس )

این عایق محصول کشور ایتالیا است و از سال ۱۹۸۹ شروع به فعالیت در کشور ایتالیا کرده است، با رشد روز افزون صنعت عایق گروه تولیدی K-Flex نیز شروع به توسعه فرایند تولید کرد و در بیشتر از ۷۰ کشور دنیا اقدام به تاسیس دفاتر نمایندگی فروش محصولات کرده است. علاوه بر آن اکنون در ۱۱ کشور نیز خطوط تولید عایق الاستومری K-flex  را تاسیس کرده‌اند.

در ایران نیز گروه صنعتی سانا عایق به عنوان نماینده رسمی و انحصاری K-Flex برای اولین بار شروع به تولید عایق‌های الاستومری تحت لیسانس K-Flex کرد و یکی از کارخانه‌های اصلی K-Flex در ایران شناخته می‌شود که وظیفه تامین نیاز حجم بسیار زیادی از عایق‌های الاستومری در داخل کشور و همینطور کشورهای همسایه را نیز عهده‌دار است. کارخانه سانا عایق واقع در شهر ابحر از توابع استان زنجان است. گروه صنعتی سانا عایق محصولات خود را هم به صورت NBR و هم به صورت EPDM تولید و عرضه می‌کند.

عایق الاستومری Pa-Flex

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری – این عایق‌ها محصول کشور ترکیه است و مانند بیشتر عایق‌های موجود در بازار ایران دارای ضخامت‌ها و اندازه‌های یکسان و مشابهی است. عایق‌های الاستومری paflex فقط در نوع NBR تولید و عرضه می‌شوند و این عایق‌ها نسبت به عایق‌هایی مانند K-flex و oneflex و Kaiflex از کیفیت به مراتب کمتری برخوردار است و قاعدتاً قیمت پایین‌تری نیز نسبت به عایق‌های الاستورمری گفته شده دارد. این عایق‌ها دارای گواهینامه فنی راه و مسکن و شهرداری است و استانداردهای لازم جهت استفاده در پروژه‌های ایرانی را دارد.

عایق الاستومری Armaflex

این شرکت یکی از بزرگترین و فعال‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید عایق‌های الاستومری است که شبکه بسیار گسترده‌ای در تولید و توزیع عایق در سراسر جهان دارد، دفاتر مرکزی منطقه ای این شرکت در آلمان و آمریکا و سنگاپور است. این برند در داخل کشور ما زیاد شناخته شده نیست و با وجود اینکه از تنوع محصول و کیفیت بالایی نیز برخوردار است از شبکه توزیع قابل توجهی در داخل ایران برخوردار نیست، و این که در سال های اخیر تنوع محصولات آن در داخل کشور بسیار پایین بوده است.

عایق الاستومری Kaiflex

برند Kaiflex یکی از مرغوب‌ترین و بهترین عایق‌ها در داخل کشور است، این محصول ساخت کشور آلمان است و شبکه توزیع بسیار خوبی در داخل کشور دارد. در مواقعی مصرف کننده‌ها و مدیران پروژه‌ها برند K-Flex و Kaiflex را با هم اشتباه می‌گیرند و دلیل اصلی آن شباهت اسمی و داشتن بازار قابل توجهی برای هر دو برند در داخل کشور است. این عایق‌ها نیز در دو شکل NBR و EPDM تولید می‌شود و در داخل کشور نیز هر دو برند توزیع می‌شود. Kaiflex بیشتر استانداردهای مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک برند مرغوب را کسب کرده است و به طبع با توضیحاتی که داده شد جز محصولات گران قیمت در صنعت ساختمانی ایران است.

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

عایق الاستومری Oneflex

این عایق الاستومری محصول کشور ترکیه است، کشور ترکیه در زمینه تولید عایق رشد بسیار خوبی داشته است و سهم زیادی از بازار جهانی را توانسته است در این زمینه به دست آورد، اما همچنان می‌توان گفت که کشور ایتالیا و آلمان در این زمینه پیشرو هستند و تولیدات به مراتب با کیفیت‌تری دارند، کارخانه اصلی شرکت OneFlex در شهر بورسا کشور ترکیه قرار دارد و بیشتر بازار این برند در اروپا است. این محصول نیز به صورت قابل توجهی در داخل کشور نیز  وارد می‌شود. OneFlex از لحاظ کیفی دارای رتبه خوبی است و گواهی فنی راه و مسکن و شهرداری را دارد و مورد تایید مهندسین ناظر ساختمانی است.

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

عایق الاستومری لینکران

گروه صنعتی لینکران با تاسیس وتجهیز کارخانه ی عظیم تولید عایق الاستومریک در شهرک صنعتی شمس آباد قدمی بزرگ برای تسهیل تامین عایق در پروژه های ایرانی را برداشت. کارخانه عایق الاستومری لینکران با دانش بومی مهندسین نخبه ایرانی شروع به فعالیت کرده و با سرمایه گذاری و همکاری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران بر روی پروژه های تحقیق و توسعه ای در حال بهبود مستمر محصولات و ارتقا کیفیت آن ها می باشد. نبوغ گروه صنعتی لینکران در کیفیت تولید عایق الاستومری در ایران به قدری چشم گیر بود که سریعا به اخذ گواهینامه معتبر و قابل ارائه از مرکز تحقیقات، مسکن و شهر سازی و دیگر استاندارد های ملی و بین المللی منجر گردید. لینکران از سوی وزارت صنعت و معدن به عنوان برترین برند تولید عایق الاستومریک انتخاب شد. گروه صنعتی لینکران در جهت استقلال کشور و جلوگیری از خروج ارز؛ با بهره گیری از دانش پژوهشگران ایرانی موفق به تولید عایقی شد که از نظر کیفیت و قیمت صرفه خرید را برای مشتری به نفع استفاده از محصول تولید داخل رقم زد. سبد محصول لینکران از روی نیاز و ذائقه مشتری ایرانی طراحی شده است . این سبد شامل عایق های الاستومری با خواص بهینه در حرارت، برودت و آکوستیک می باشد. از جمله خواص مطرح دیگر در حوزه تولید عایق های الاستومری، طراحی و ساخت فوم الاستومری مقاوم در برابر آتش است که با اخذ گواهینامه معتبر از مرکز تحقیقات، مسکن و شهر سازی بر روی محصولات خود در این خصوص توانسته است گواهینامه فنی با طبقه بندی واکنش در برابر آتش C,S3,d0 را کسب کند.
خدمات پس از فروش گروه صنعتی لینکران با اعطای گارانتی محصولات
بیمه ایران تمامی محصولات گروه صنعتی لینکران را به مدت ۵ سال تحت پوشش بیمه ای خود در آورده است تا اطمینان خاطری برای مصرف کننده باشد.

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری – علاوه بر عایق‌هایی که در بالا بیان شد و توضیحاتی درباره آنها داده شد، عایق‌هایی نیز وجود دارد که به نام بردن آن بسنده می‌شود. این عایق‌ها نیز در داخل کشور موجود است و البته باید بیان شود که این عایق‌ها نسبت به عایق‌هایی که در بالا نام برده شد از شناخت کمتری و بازار کمتری نیز در ایران برخوردار است.

عایق الاستومری maxfelx

عایق الاستومری durkflex

عایق الاستومری Roka Flex

عایق الاستومری Aeroflex

پیشینه ورود عایق الاستومری به ایران زیاد نیست و همین موضوع سبب شده است که متخصصان کمتری در زمینه نصب و اجرای عایق الاستومری داشت، این یک موضوع اساسی در زمینه عایق کاری با عایق الاستومری است که شامل دو مرحله است:

راهنمای خرید لیست قیمت عایق الاستومری

کارشناسی و انتخاب بهترین نوع عایق به توجه عوامل (محیط، میزان رطوبت، میزان دما، متریال و موادی که باید عایق کاری شود و …)