رابط کانال خرطومی با عایق الاستومری
رابط کانال خرطومی با عایق الاستومری

رابط کانال خرطومی با عایق الاستومری – شاخه های کانال خرطومی با عایق الاستومری شش متر طول دارند به همین دلیل در جاهایی که بیشتر از ۶ متر هستند یا برای قطعات کوچکی که برای طول های بخصوصی برش داده شده اند برای وصل کردن قطعات جدا از هم کانال خرطومی با عایق الاستومری باید از وسیله ای به نام رابط استفاده کنیم. این وسیله که به شکل استوانه است از ورق گالوانیزه درست می شود و ضخامتش نیز بستگی به قطر کانال خرطومی دارد.

برای اینکه مقاومت و استحکام قطعه رابط را بالا ببرند در دو سر آن رخ می زنند که باعث ایستایی، استحکام و گردتر ایستادن آن می شود. برای اینکه رابط به راحتی داخل کانال خرطومی با عایق الاستومری جا شود باید قطر آن ۲ تا ۳ میلیمتر از قطر داخلی کانال خرطومی کمتر باشد.

رابط کانال خرطومی با عایق الاستومری

این قطعه ی رابط را توسط یک سری بست های هوابندی به کانال خرطومی با عایق الاستومری متصل می کنند. پس از آن برای اینکه هوابندی کامل تر باشد نقاط اتصال کانال خرطومی را با چسب هوابندی نیز می پوشانند تا به دلیل کامل نبودن هوابندی سیستم هوارسانی کانال خرطومی با عایق الاستومری عملکرد نامناسب نداشته باشد و بتواند به بهترین نحو عمل هوارسانی را انجام دهد.

برای اینکه بتوانیم هوای عبوری از کانال را از یک خط به خط های دیگر با قطرهای مختلف تقسیم کنیم باید از یک سری اتصالات کانالی از جنس ورق گالوانیزه استفاده کنیم.

برای کانال های خرطومی با عایق الاستومری اتصال های مختلفی وجود دارد مثل سه راهی، چهار راهی، تبدیل، پلنیوم باکس پشت دریچه و … که توسط آن ها سیستم هوارسانی کانال خرطومی با عایق الاستومری را تکمیل می کنند و به بهره برداری می رسانند.

– سه راهی نود درجه ی هم قطر کانال خرطومی با عایق الاستومری:

زمانی که از این سه راهی استفاده می شود هوای کانال خرطومی بعد از اینکه به وارد کانال می شود به دو رشته هوای جدا از هم، همسان و قطر یکسان با قطر ورودی تقسیم می گردد. این قطعه که ساختار گردی دارد از ورق گالوانیزه درست شده است و ضخامتش با توجه به قطر کانال خرطومی با عایق الاستومری تعیین می شود که باید نسبت به کانال کمتر باشد.

لبه های اتصال سه راهی با کانال با استفاده از بست هوابندی به هم متصل شده تا هیچ گونه جدایی و تفکیکی بین آن ها ایجاد نشود و از همه مهم تر سیستم هوارسانی کانال خرطومی با عایق الاستومری به طور کامل هوابندی شود. هرگونه کم کاری در این زمینه باعث افت راندمان هوارسانی در سیستم کانال خرطومی با عایق الاستومری می شود.

– سه راهی نود درجه غیر هم قطر کانال خرطومی با عایق الاستومری:

این قطعه دارای سه معبر ورود و خروج هوا با زاویه نود درجه می باشد اما غیر هم قطر است که هوای اصلی از لوله ی اصلی این سه راهی و هوای فرعی از لوله ی نافی این سه راهی کانال خرطومی با عایق الاستومری عبور می کند. در حقیقت لوله ی نافی این سه راهی به نوعی نقش تیک آف را بازی می کند.

جنس این سه راهی نیز از ورق گالوانیزه می باشد و ضخامتش نیز با توجه به قطر کانال خرطومی با عایق الاستومری تغییر می کند. برای هوابندی کردن این اتصالات نیز از بست هوابندی و چسب مایع paflex استفاده می کنند. این سه راهی ها توسط یک سری ساپورت های نگهدارنده در سقف و یا هر محل مورد نظر دیگری نصب می شوند. استفاده از چسب هوابندی بدین منظور است که اگر احیانا هوابندی کامل نباشد به وسیله چسب کامل شود تا سیستم هوارسانی کانال خرطومی با عایق الاستومری به درستی کار کند و دچار افت و عملکرد نامناسب نشود.